Els motors, igual que moltes altres coses, necessiten cert manteniment per aconseguir allargar la seva vida útil. Quan saps del manteniment preventiu d'un motor?

És possible que conegueu algunes coses, com que cal canviar l'oli regularment. Però saps per què i per què cal fer-ho? T'expliquem què és i com funciona el sistema de lubricació d'un motor .

Què és el sistema de lubricació
dun motor?

El sistema de lubricació és l'encarregat de distribuir l'oli a totes les parts del motor, reduint així la fricció entre les superfícies, disminuint el desgast i allargant la vida útil del motor i els seus components.

Són molts els beneficis de l'oli al motor:

  • Minimitza la pèrdua de potència.
  • S'utilitza menys combustible i el motor manté la temperatura més baixa.
  • Es redueix el desgast de les peces del motor.
  • Es produeix un efecte d'amortiment contra les vibracions.
  • Realitza una neteja interna.
  • Redueix els costos de reparacions i recanvis.
  • Ajuda els anells del pistó.

Parts del sistema
de lubricació

El sistema de lubricació és l'encarregat de distribuir l'oli a totes les parts del motor, reduint així la fricció entre les superfícies, disminuint el desgast i allargant la vida útil del motor i els seus components.

Són molts els beneficis de l'oli al motor:

  • Safata d'oli: és la peça encarregada d'emmagatzemar l'oli i actua com a mitjà de drenatge.
  • Bomba d´oli: subministra contínuament l´oli necessari al motor.
  • Regulador de pressió: allibera l'excés de pressió mitjançant un ressort i una vàlvula de retenció.
  • Filtre d'oli: la seva funció és eliminar la brutícia, la pols, l'aigua, el fang…
  • Tub de recollida: és l'encarregat de recollir l'oli de la safata per començar amb el procés de lubricació.
  • Refredador d´oli: s´encarrega de refredar l´oli per reduir l´oxidació.

Funcionament del sistema
de lubricació del motor

El sistema de lubricació té un funcionament cíclic i continu:

L'oli s'emmagatzema al càrter o al tanc de drenatge, ubicats a la part baixa del motor.

L'oli és extret des del càrter fins a la bomba d'oli, passant per un colador que impedeix el pas de les partícules més grans cap a la resta del sistema.

Un cop surt del colador passa pel filtre d'oli, que atrapa les impureses i envia l'oli net al refredador abans de ser distribuït per les diferents zones del motor.

L'oli circula de manera contínua mentre el motor està en funcionament. Un cop ha estat repartit, torna a la part baixa del motor aprofitant la força gravitatòria, des d'on torna a començar el procés.

Evidentment, un bon manteniment del nostre motor i la prevenció són claus per no tenir sorpreses inesperades.

A Comercial Mendez som experts en el sector dels motors industrials. Si necessites assessorament posa't en contacte amb nosaltres.